طراحی سایت روانشناسی | اصول و قواعد
آیا میدانید در طراحی سایت روانشناسی میتوانید از آپشن دایرکتوری روانشناسان کشور استفاده کنید تا شرایط لینک دهی بهتری برای سایت شما فراهم شود؟ یک سریایدههای جالب برای طراحی سایت روانشناسی وجود دارد. مثلاً اجرای فرهنگ اصطلاحات روانشناسی برای این سایت میتواند به تخصصی بودن آن کمک کند. قطعاً نیاز است که از بلاگ مقالات روانشناسی استفاده شود. معرفی کادر روانشناسان مرکز و همینطور لیستی از هزینه خدمات نیز به طراحی سایت روانشناسی حرفهای کمک زیادی میکند. به هر حال در طراحی سایت روانشناسی نیاز است که بخشی برای معرفی تکنیکهای روانشناسی و همینطور سرویسهای درمانی در نظر گرفته شود.
آپشن دایرکتوری روانشناسان کشور
یکی ازایدههای جالبی که میتوانید در طراحی سایت روانشناسی به آن بپردازید، ایجاد صفحهای است که به دایرکتوری معرفی روانشناسان میپردازد. در این بخش میتوانید فهرستی از اسامی روانشناسان را به صورت یک تصویر مستطیلی شکل و رنگی در نظر بگیرید. همینطور در صورت وجود نام و محل دفتر و شماره ثابت و بیوگرافی آنها را بنویسید. دقت کنید که این روش سبب جلب اعتماد کاربران میشود. کاربران میتوانند بر اساس بیماری خود و یا روش درمان روانشناسان را فیلتر و سرچ کنند. این رویکرد سبب میشود تا سایت شما یک سایت کامل محسوب شود. برای هر صفحه شرایط کلیک در نظر بگیرید. این گزینه سبب میشود که وارد صفحه داخلی شوید. در این صفحه شرح کاملی از تخصص افراد نوشته شده است. همینطور شرایط برای مکانیابی دفتر و مطب روانشناسان نیز بر روی گوگل در نظر بگیرید. اینایده در کمتر سایتی دیده میشود اما میتواند یک عملکرد خوب و اصولی باشد.
بخش فرهنگ اصطلاحات روانشناسی
در طراحی سایت روانشناسی میبایست نگاه تخصصی وجود داشته باشد. به هر حال یک سری محتوا در این سایت قرار میگیرد که احتمالاً شامل اصطلاحات عجیب روانشناسی خواهد بود. به این ترتیب وجود یک فرهنگ اصطلاحات روانشناسی بهترین انتخاب برای شما محسوب میشود. میتوانید در ساید بار صفحه الفبایی در نظر بگیرد و هر یک را به مدخل آن حرف لینک دهی کنید. همینطور میتوان زیر هر کلمه یا اصطلاح تخصصی توضیحی نوشته شود. وجود لینک برای مطالعه عمیقتر و بیشتر نیز به اصول اجرای روانشناسی کمک زیادی میکند. دقت کنید که اصطلاحات روانشناسی هر یک از نظر اجرایی متفاوت هستند.
انجام این کار سبب میشود که رتبه سئوی سایت شما بیشتر شود و وجه علمی سایت نیز از دید مخاطب مشخص باشد. دقت کنید که کاربر میتواند در کجای متن به راحتی معنی اصطلاح مورد نظر را بررسی کند. همینطور شرایطی فراهم است تا مطالب تخصصیتر نیز بررسی شود. در وب سایت انجمن روانشناسی بریتانیا از اینایده استفاده شده است و رضایت کاربران از این سایت بیش از ۸۰ درصد اعلام شده است.
اجرای بلاگ مقالات روانشناسی
بخش محتوا در طراحی سایت روانشناسی بسیار مهم است. کلینیک روانشناسی لندن را مورد بررسی قرار دادهایم و مشخص شد که بخشی از این سایت به بلاگ مقالات اختصاص داده شده است. جمعآوری اطلاعات دقیق و به روز برای این بخش بسیار مهم است. به روزرسانی مقالات میبایست توسط تیم محتوا صورت بگیرد. همینطور نیاز است شرایط سرچ مقالات مشابه برای کاربران آسان در نظر گرفته شود. در این سایتها میتوان از تصاویر رنگی استفاده کنید و متون را به شکل گرافیکی اجرا کرد. به طور کلی شرایط لینک دهی به شبکه اجتماعی نیز به شکل بهتری وجود دارد و البته که باز نشر مطالب بیشتر خواهد بود. زمانی که بازنشر مطالب از یک سایت بیشتر شود در نهایت توسط خزندههای گوگل مورد تأیید قرار میگیرد.
کادر روانشناسان مرکز را به دقت معرفی کنید!
یکی از صفحات مهم در طراحی سایت روانشناسی مربوط به معرفی کادر روانشناسان است. مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی چلسی انگلستان اینایده را در طراحی سایت خود به کار برده است و بازخورد چشمگیری دریافت کرده کرده است. به طور کلی تیمی از روانشناسان که در کلینیک مشغول به کار هستند میبایست نمایش داده شود. مثلاً در هر ردیف از سه تصویر رنگی به صورت متحدالشکل استفاده شود. معرفی بیوگرافی هر یک از روانپزشکان و روانشناسان نیز این بخش را تکمیلتر میکند. به طور کلی چه خوب است که بیوگرافی این بخش به قلمی ساده و صمیمی باشد تا کاربران به سادگی بتوانند با حیطه فعالیت هر روانشناس آشنا شوند. این بخش برای کلینیکهای بزرگ بهترین گزینه محسوب میشود. دقت کنید که ترغیب بیماران برای مراجعه به پزشک نیز به واسطه این روش بیشتر میشود پس بسیار مهم است و باید دقیق سنجیده شود.
شفافسازی قیمتها
این روزها یکی از مهمترین دلایلی که سبب میشود افراد به روانشناس مراجعه نکنند هزینههای عجیب و غریب است. البته عدم آگاهی از هزینهها نیز موضوع مهم دیگری است که باید بررسی شود. در مرکز مشاوره روانشناسی خصوصی انگلستان صفحهای برای شفافسازی قیمتها در نظر گرفته شده است. مثلاً برای خدمات تخصصی جدولی در نظر گرفته شده و مبلغ اصلی نوشته شده و در نهایت اگر شرایط طرح تخفیف مطرح است نیز در ستون دیگری نوشته شده است. برای این بخش بهتر است جدولی طراحی شود و هر ستون جدول مربوط به یکی از خدمات باشد. به این ترتیب کاربر متوجه میشود که هزینه ویزیت، برنامه درمانی، گزارش و نسخه نیز به چه صورت باید باشد. در واقع شما شرایطی فراهم میکنید که کاربر پیش از مراجعه بتواند محاسبه ذهنی از هزینهها داشته باشد. این روند در نهایت به تصمیم بهتر او کمک زیادی میکند.
طراحی سایت روانشناسی با معرفی بخش کتب روانشناسی
بسیاری از افراد به سایت روانشناسی مراجعه میکنند تا بتوانند منابع خوبی برای مطالعه پیدا کنند. بنابراین قطعاً باید بخشی از سایت شما مربوط به معرفی کتابهای منتشر شده توسط پزشک باشد. این بخش کمک میکند تا بیماران اعتماد بهتری به پزشک داشته باشند. نیاز به تصویربرداری با کیفیت و سه بعدی از کتاب است و طرح روی جلد به طور کامل مشخص باشد. البته میتوانید یک سری صفحات داخلی نیز در نظر بگیرید تا اطلاعات مختصری در مورد کتاب ارائه شود. همینطور در بخش دیگر میبایست کتب مرتبط نیز معرفی شود. دقت کنید که کتابهای مفید میتواند به رتبه سایت شما کمک کند چون وقتی افراد اسم کتاب مورد نظر را سرچ میکنند سایت شما نیز در لیست پیشنهادات گوگل قرار میگیرد. در وب سایت شخصی دکتر دن آریلی از این تکنیک استفاده شده است که به طور کلی میتواند اثربخشی بهتری داشته باشد.
اجرای تکنیکهای روانشناسی در طراحی سایت روانشناسی
در طراحی سایت روانشناسی خسیس نباشید! بگذارید مخاطب برخی از تکنیکهای روانشناسی را به صورت رایگان از سایت شما دریافت کند. به این ترتیب بسیار مشتاق میشود تا برای مراجعه حضوری آماده شود. اگر به سایت مرکز روانشناسی راه صلح نیویورک آمریکا دقت کنید صفحهای در نظر گرفته شده است که تکنیکهای روانشناسی را ارائه میدهد. در این صفحه برای هر تکنیک درمانی در پاراگراف از عکس زیبایی استفاده شده است. در شرح تکنیک به طور کلی درمان شناختی رفتاری دیده میشود. میتوانید تکنیکهای درمان رفتاری شناختی ترکیبی را ارائه دهید. این بخش سبب میشود که کاربران بتوانند یک سری رفتارهای سالم را یاد بگیرند بدون اینکه هزینه نمایند. در واقع شما میتوانید تا حدودی افکار منفی را از شخص دور کنید.
رفتارهای ناسالم به طور کلی آسیبرسان هستند اما وجود این بخش در طراحی سایت روانشناسی اختصاصی سبب میشود تا کاربران، پزشک را یک فرد قابل اعتماد بدانند.
همینطور میتوانید در طراحی سایت روانشناسی یک سری استراتژیهای جدید را معرفی کنید اما توضیحات کامل آن را به قرارهای حضوری موکول کنید. این روند سبب میشود که کاربران برای نجات روان خود به شما اعتماد کنند. به طور کلی در طراحی سایت روانشناسی باید جنبه خدماترسانی به طور دقیق فراهم باشد. بنابراین وجود بخش پرسش و پاسخ آنلاین برای زمانهای محدود نیز به سایت مورد نظر کمک زیادی میکند. این روش سبب میشود که وجه علمی مرکز مورد نظر بیشتر شود و در نهایت سئوی سایت به بهترین شکل صورت بگیرد. از یاد نبرید که در طراحی سایت روانشناسی میبایست بتوانید همه جناح را در نظر بگیرید. در غیر این صورت با مشکل روبرو میشوید.
معرفی سرویسهای درمانی در طراحی سایت روانشناسی
سرویسهایی که در مطب روانشناسی ارائه میشود میبایست در طراحی سایت روانشناسی به طور دقیق بررسی شود. البته چه خوب است که فهرستبندی درست از مطالب صورت بگیرد. مثلاً شخص برای مدیریت خشم خود به بخش مورد نظر مراجعه کند. همینطور برای مشکلات اضطراب، زوج درمانی، افسردگی و درمان شناختی رفتاری و ترس از پرواز نیز میبایست بهترینایدهها ارزیابی شوند. این موضوع سبب میشود که سرویسهای درمانی به خوبی انجام شود. اگر سرویس خاصی مد نظر شما است میتوانید وارد صفحه داخلی سایت شوید و سعی کنید تقاضای نوبت داشته باشید. دقت کنید که فرمی که در این بخش قرار میگیرد میبایست شرایط دانلود و تکمیل آسانی داشته باشد. همه افراد باید بتوانند از این بخش نهایت استفاده را ببرند. از یاد نبرید که سرویسهای درمانی هر یک دارای مشخصات مخصوصی هستند و این موضوع سبب میشود تا اصول اجرایی خوبی بررسی شود.
برندسازی شخصی با طراحی سایت روانشناسی
اگر بتوانید در طراحی سایت روانشناسی قسمتی را به معرفی و انتشار اخبار پیرامون خود اختصاص دهید. در نهایت به برندسازی سایت خود کمک زیادی کردهاید. مثلاً میتوانید در این صفحه فهرستی بلند بالا از لینکهای ارجاعی را در نظر بگیرید. هر یک از عناوین لینک میبایست با نام رسانه خبری آغاز شود. همینطور نیاز است که در ادامه عنوان مقاله نیز در نظر گرفته شود. مقاله مذکور نیز میتواند به سایت اصلی لینک شود. حال اگر بتوانید از خبرهایی که حاوی مصاحبه هستند استفاده کنید در نهایت مقالاتی که به قلم شخص است در رسانههای معتبر انتشار مییابد. همه این روشها نوعی برندسازی شخصی محسوب میشود. در واقع سبب میشود که روابط عمومی و اعتبار علمی روانشناس برای مخاطبین بیشتر شود. این رویکرد شانس روانشناس را برای دیده شدن بیشتر میکند. وب سایت دکتر جنی تایتز از این تکنیک برای برندسازی استفاده کرده و موفق ظاهر شده است.
تور مجازی مرکز روانشناسی
تور مجازی در طراحی سایت روانشناسی سبب میشود که شخص بتواند به استرس خود غلبه نماید. او میتواند به راحتی با فضای کلینیک آشنا شود. تور مجازی به جذب بهتر مخاطب کدام زیاد میکند. تور ۳۶۰ درجه مجازی کمک میکند تا بتوانید مراجعه به مراکز روانشناسی به بهترین شکل صورت بگیرد. از یاد نبرید که تور مجازی به طور کلی سبب میشود که جذب مخاطب به بهترین نحو صورت بگیرد. البته برای این کار نیاز به سطح گرافیک بالا است.
سه نکته طلایی در طراحی سایت روانشناسی
در صورتی که میخواهید طراحی سایت روانشناسی شما از نظر خزندههای گوگل مورد تأیید قرار بگیرد باید بحث سئو را به دقت رعایت کنید. چه خوب است بتوانید امنیت سایت را بیشتر کنید. به روزرسانی سایت و یا سفارش سایت اختصاصی کمک میکند تا رقیبان شما کمتر شوند. بهرهمندی از گرافیک ساده و اصولی سبب میشود که طراحی سایت روانشناسی یک فضای امن و آرام بخش برای افراد باشد. دقت کنید که سرویس کیفی و تخصصی و قابل قبولی میبایست برای این سایتها ارزیابی شود. از یاد نبرید که در طراحی سایت روانشناسی میبایست بتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید. یک نکته مهم دیگر این است که سایتهای روانشناسی میتوانند بهترین گزینه برای کسانی باشند که قصد دارند به تازگی شروع به کار کنند.
البته که اصول اجرایی برای این سایتها به شکل حرفهای سنجیده میشود. اطلاعاتی که در این سایتها دیده میشود سبب میشود که اصول اجرایی قابل قبولتری را فراهم سازند. در بهترین شرایط میتوانید از تجربههای طراحی برند مطرح کشور استفاده کنید. سطح گرافیک برای این سایت نباید افراطی باشد.