طراحی سایت دندانپزشکی با ایدههای جدید
همه ما می دانیم که طراحی سایت دندانپزشکی چقدر میتواند در پروسه برندسازی کمک نماید و به نوعی سبب جذب حداکثری بیماران شود. اما یک سری نکات جالب برای طراحی سایت دندانپزشکی کشف شده است که میتوانید به واسطه آنها به راحتی رشد بهتری داشته باشید.
طراحی سایت دندانپزشکی با پشتیبانی از کاربران ناتوان
برای اینکه بتوانیم طراحی سایت دندانپزشکی متمایز از سایر سایتها داشته باشیم باید به سراغ ایدههای ناب باشیم. اگر سری به سایت درمانگاه دندانپزشکی لندن بزنید، در یک بخش آن از آیکونی استفاده شده است که شبیه به یک آدمک طراحی شده است. این آیکون دقیق در سمت راستا اسلایدر قرار دارد. حال اگر روی این آیکون کلیک شود در نهایت منویی باز میشود؛ این منو به صورتی طراحی شده که از کاربران ناتوان نیز پشتیبانی میکند. یعنی امکان تغییر نشانگر موس برای واضحتر و بزرگتر شدن آن فراهم شده است. همینطور کسانی که دچار معلولیت بینایی هستند میتوانند لینکها را از هم متمایز نمایند. شرایط به صورتی است که امکان خواندن متون برای افراد نابینا وجود دارد. حتی کسانی که درگیر کوررنگی هستند نیز می توانند طیف خاکستری تم روز ایجاد کنند. این روال برای کاربران ناتوان نوعی احترام محسوب میشود.
طراحی سایت دندانپزشکی که کمک کند همه افراد اعم از کاربران عادی و ناتوان از آن استفاده کنند قطعاً به رتبه بالای سایت کمک میکند. چون میزان درک مطابق با بیمار کاملاً احساس میشود. در بسیاری از سایتهای خارجی چنین سیستمی اجرا شده است اما جای آن در سایتهای ایرانی خالی است؛ بنابراین شما اولین نفر برای اجرای این ایده باشید. ما نیز در تیم دیجیتالمارکتینگ و برندینگ پزشکان متخصص، جهش، این امکان را برای دندانپزشکان عزیز درصورت تمایل انها، به وجود میآوریم.
تور مجازی مطب دندانپزشکی
هنوز هم بسیاری از افراد از محیط دندانپزشکی وحشت دارند. عدهای نیز نگران تمیز نبودن آن هستند. چیزی که نظر ما را به خود جلب کرده است سایت مرکز دندانپزشکی کانزاس است. در طراحی سایت دندانپزشکی این مرکز از تصاویر پانوراما استفاده شده است که ورودی ساختمان و فضای داخل مطب را نمایش میدهد. حتی طراحی به صورتی است که امکان پیمایش در بخشهای مختلف مطب نیز وجود دارد. یک سری تصاویری بر روی نقشه گوگل یافت میشود که بازدید از محل مطب را آسانتر میکند. این روال سبب تکریم ارباب رجوع میشود. آمارها نشان میدهد بیش از 50 درصد از بانوان اگر یک بار فضای مورد نظر را در ذهن خود تجسم کرده باشند برای حضور در آن فضا احساس بهتری خواهند داشت.
در طراحی سایت دندانپزشکی نیز میتواند تور مجازی 360 درجه در نظر گرفت به طوری که با حرکت دادن موس به جهت های مختلف، کاربران به راحتی از فضای داخل مطب نیز دیدن کنند. دقت کنید که در این راستا شما میتوانید اعتماد بیشتری به فضای داخل مطب و نوع خدمات آن داشته باشید.
فرم تقاضای معاینه حضوری در طراحی سایت دندانپزشکی
اگر به دکمه نارنجی رنگی که در هدر سایت سایت دندانپزشکی واتل گروو دیده میشود دقت کنید، شرایطی برای تقاضای معاینه حضوری در نظر گرفته شده است. البته استفاده از رنگ نارنجی برای این بخش به صورت عمدی صورت گرفته است. این رنگ دقیقاً با رنگ برند سازمانی مرکز یکسان است. این موضوع خود به برندسازی بهتر کمک میکند. وقتی روی دکمه مورد نظر فشار داده میشود صفحهای ایجاد میشود که شخص میتواند قرار ملاقات خود را تنظیم نماید. از سوی دیگر ساعات و روزهای پر شده برای او نمایش داده میشود. او میتواند تقاضا برای ساعات خالی داشته باشد. در نهایت فرم پس از پر شدن به اطلاع صاحب مطب رسیده و بهروزرسانی زمانی به صورت لحظهای صورت میگیرد. این کار سبب میشود که بیماران با خیال راحت زمان مناسب خود را برای مراجعه حضوری انتخاب کنند.
البته میتوان از گرافیک سطح بالا برای این بخش استفاده کرد که بسیار مورد توجه کاربران قرار بگیرد. بررسیها نشان میدهد که نوبتگیری آنلاین و البته آسان از مهمترین نیازهای بیماران است و باید در طراحی سایت دندانپزشکی اختصاصی قطعاً به این موضوع به صورت تخصصی دقت شود؛ این روند سبب میشود که همه چیز به دقت صورت بگیرد.
نمونه کارهای مربوط به زیباسازی لبخند
مراکز دندانپزشکی که در راستای زیباسازی لبخند فعالیت میکنند باید به بخش تصاویر بیشترین دقت و تمرکز را داشته باشند. مثلاً در سایت دکتر دندانپزشک دین لودینگ، اگر صفحه اول را باز کنید، در اواسط صفحه قسمتی وجود دارد که برای نمایش کارهای دندانپزشکی طبقه بندی شده است. تصاویر به صورت “قبل و بعد ” در نظر گرفته شده است تا مخاطبان به وضوح متوجه روش کار دندانپزشک و نتیجه کار او شوند. دیدن نمونه کار با وضوح بالا و البته واقعی بیماران را به راحتی متقاعد میسازد که دندانپزشک مورد نظر را انتخاب کنند. دندانپزشکانی که در بخش زیبایی دندان فعالیت میکنند قطعاً باید چنین سرویسی را در طراحی سایت دندانپزشکی جدی بگیرند.
دقت کنید که نوع نمایش تصاویر، سرعت باز شدن تصویر، ابعاد تصویر و همینطور ریسپانسیو بودن طراحی سایت دندانپزشکی بسیار مهم است و شخص باید مانند یک آلبوم عکاسی به راحتی نمونه کارها را ورق بزند. خدمات رویت بصری در طراحی سایت معمولاً زمانبر است و این موضوع میبایست توسط تیم حرفهای گرافیک صورت بگیرد و بهترین تصمیمگیری برای نوع نمایش تصاویر در نظر گرفته شود.
ویدیوی معرفی دندانپزشکی
وجود ویدیوی دندانپزشکی با تصاویر 360 درجه داخل مطب یک سری تفاوتها دارد. برای اینکه این بخش را بهتر متوجه شوید میتوانید سری به موسسه مراقبتهای دندانپزشکی استرالیا بزنید. در چنین سایتهایی یک فیلم از دکتر دندانپزشک تهیه میشود. او در مورد خدمات مرکز خود صحبت میکند. حضور پزشک در ویدیو نوعی دلگرمی برای بیماران محسوب میشود. در واقع کار از محکم کاری عیب نمیکند! موضوع دیگر این است که میتوانید ضمن توضیحات پزشک، از فرصت استفاده کنید و در مورد مراحل پذیرش بیمار، محیط مطب و همینطور شرایط درمان نیز یک سری اطلاعات ارائه دهید.
مثلاً در یک سری مطبها از تجهیزاتی استفاده شده است که سبب میشود زمان کمتری از بیمار تلف شود و به طبع هزینه نیز کمتر خواهد بود. این ویدیو بهترین گزینه برای سایتهای دندانپزشکی محسوب میشوند. البته دقت کنید که فشردهسازی ویدیو بسیار مهم است. بررسیها نشان میدهد که بیشتر کاربران به سراغ ویدیوهای کمتر از 2 دقیقه میروند؛ پس میبایست فریم ریت ویدیو به دقت تنظیم شود تا همه مباحث در زمان کم مشخص شود.
تیپ خدمات مطب دندانپزشکی با یک نگاه ساده
به هر حال بیماران زمانی که به سایت دندانپزشکی مراجعه میکنند دوست دارند از خدماتی که در مطب مورد نظر ارائه میشود اطلاعات کافی داشته باشند؛ به این ترتیب استفاده از آیکونهای دایرهای برای اعلام خدمات مربوط به اصطلاح طرح لبخند، جراحیها، ترمیم شکستگی و خدمات ایمپلنت میتواند یک پیشنهاد جالب باشد. یک بخش از سایت میبایست به خدمات مهم و اصلی دندانپزشک اختصاص داده شود؛ مثلاً اگر دندانپزشک در زمینه ارتودنسی فعالیت بیشتری دارد میبایست این بخش در سایت به نوعی پررنگتر نشان داده شود. کاربر میتواند با یک نگاه ساده به راحتی خدمات موجود در مطب را متوجه شود. حال میتوان در بخش محتوا برای هر یک از آیکونها توضیحاتی در نظر گرفت که با کلیک بر روی آن سوالاتی که در ذهن کاربران است برطرف شود.
برای اینکه بهتر متوجه موارد گفتهشده در این بخش شوید میتوانید سری به سایت دکتر دندانپزشک جان فلوتر بزنید. او در سایت خود از آیکون و تصاویر جالبی استفاده کرده است که به نوبه خود میتواند مورد تایید افراد در ردههای سنی و سلیقهای متفاوت باشد. این ترفندهای فانتزی کمک زیادی به سایت میکند.
نظرات بیماران را جدی بگیرید!
قالبهای زیبا و اجرای صحیح آیکونها در طراحی سایت دندانپزشکی بسیار مهم است اما اظهار نظرهای مثبت بیماران برای کاربرانی که مردد هستند در واقع تیر نهایی است! وجود صفحهای که مراجعین بتوانند نظرات خود را انتشار دهند بسیار مهم است. وجود چنین بخشی برای کاربران عادی به نوعی اعتماد بخش محسوب میشود. از سوی دیگر حتی چنین سیستمی برای بیماران قدیمی نیز بسیار ارزشمند است. بیمار این تصور را دارد که پزشک به نظر او اهمیت میدهد.
برای اینکه مفهوم بهتری از بخش نظرات در طراحی سایت دندانپزشکی را متوجه شویم سری به سایت دندانپزشکی خانوادگی لبخندهای پالمتو زدیم. در این سایت سعی شده از نظرات بیماران ویدیو گرفته شود. همینطور یک سری دکمههای خواندن یا افزودن نظر نیز وجود دارد که در نهایت میتواند نتیجه کار را بهتر کند. به هر ترتیب وجود این سیستم کمک زیادی به روند درمان افراد میکند و سبب احساس رضایت بیشتر آنها میشود. نظرات بیماران در این راستا را جدی بگیرید.
معرفی خدمات بر اساس حروف الفبا
در همه سایتهای دندانپزشکی به هر حال یک بخش برای توضیح خدمات در نظر گرفته شده است. اما شما میتوانید یک ایده جالب را به این بخش اضافه کنید؛ مثلاً میتوانید در صفحه عناوین، سرویسها و خدمات را براساس حروف الفبا مرتب کنید. حرف اول عناوین در ابتدای صفحه آورده میشوند. میتوانید از اسکرول موس استفاده کنید. به طوری که حرف اول هر یک از عناوین پررنگ شود. استفاده از فونتهای درشت و همینطور سیستم لینک صفحه سرویس مناسب از مواردی است که قطعاً برای سایتهای دندانپزشکی بهترین گزینه محسوب میشوند. دقیقا در مرکز دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو از این ایده استفاده شده است و بسیار جذاب به نظر میرسد. در واقع وجود نظم و ترتیب در معرفی خدمات قطعاً میتواند به سایت شما کمک زیادی نماید.
چطور میتوان طراحی سایت دندانپزشکی را جذابتر کرد؟
یکی از ایدههایی که هم ساده است و هم هزینه زیادی ندارد استفاده از عکس چهره دندانپزشک است. اما این کار میبایست توسط عکاس صورت بگیرد. پزشک لبخند به لب داشته باشد تا حس مثبتی القا شود. بهتر است که نگاه دندانپزشک به دوربین مستقیم باشد. لباس او ساده و بیآلایش در نظر گرفته شود. هرچه زبان بدن پزشک صمیمیتر به نظر برسد در نهایت تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. استفاده از بکگراند با تم رنگی سفید و آبی میتواند این مجموعه را کاملتر نماید.
استفاده از آیکونهای معنادار در طراحی سایت دندانپزشکی بسیار ارزشمند است. حقیقت این است که به طور کلی آیکونهای معنادار و زیبا میتواند احساس مثبتی در کاربران ایجاد کند. اما دقت کنید که هرچه صداقت و شفافیت در طراحی سایت دندانپزشکی بیشتر باشد در نهایت تاثیرگذارتر است. دقت کنید که استفاده از تصاویر واقعی از فضای داخلی کلینیک قطعاً به شما کمک میکند. به طور کلی بهتر است که راههای ارتباطی به پزشک نیز در سایت مشخص شود.
در مورد آدرس مطب از بهترین و آسانترین روش در سایت خود استفاده کنید. در واقع کاربر میبایست با گوشی تلفن همراه خود به راحتی به آدرس مطب شما دسترسی داشته باشد. طراحی سایت دندانپزشکی میبایست به صورتی در نظر گرفته شود که کاربر بتواند نیازهای خود را برطرف سازد.
آنچه که طراحی سایت دندانپزشکی را کامل میکند!
پشتیبانی پاسخگو در طراحی سایت دندانپزشکی یک امر مهم محسوب میشود. به هر حال نیاز به بررسی دقیق جزئیات سایت است. میبایست سایت به صورتی طراحی شود که تلاش برای رتبه یک نتایج گوگل فراهم شود. سئو مبتنی بر تولید محتوای غنی و دست اول از مهمترین فاکتورهای طراحی سایت دندانپزشکی محسوب میشود. کلیدواژههای کاری نباید هرگز دستکم گرفته شوند. در نهایت نیز میبایست به طراحی گرافیک تم اختصاصی دقت کنید. دیزاین تم میبایست فول ریسپانسیو از صفر باشد و متناسب با نیاز و سلیقه کاربر صورت بگیرد. یونیک بودن قالب به رتبه بهتر سایت کمک زیادی میکند. در طراحی سایت دندانپزشکی میبایست رزومه و اطلاعات کافی از دندانپزشک فراهم شده باشد. هرچه طراحی سایت دندانپزشکی جذاب و پرمحتواتر باشد در نهایت میتواند دامنه روابط شما را با سایر پزشکان بیشتر کند. لینکدهی دقیق قطعاً نقش مهمی در رشد یک وبسایت خواهد داشت.