چرا باید برای جوابگویی دایرکت و کامنت پیج های پزشکی وقت کافی بگذاریم؟
اینستاگرام به پیجهایی که همه دایرکتها و کامنتهاشون رو جواب میدن، بهای بیشتری میده.
از طرفی اولین تعامل واقعی مخاطب با پیج در دایرکت و کامنت اتفاق میوفته؛ پس پزشکان عزیز یا ادمینهای آنها باید با حوصله جواب مخاطب رو بدهند؛ البته این پاسخگویی اصول و قواعدی دارد که در ادامه بیان میکنیم؛ کلا دیجیتال مارکتینگ پزشکی اصول مخصوص به خود را دارد که سعی داریم در سایت جهش، به مرور این اصول را توضیح دهیم.
از استارباکس یاد بگیرید!
استارباکس یکی از موفقترین فوشندههای قهوه در دنیاست که شعبههای زیادی توی کشورهای مختلف داره. اونها با نوشتن اسم مشتری روی لیوان و صداکردن مشتری با اسم خودش، مرز بین غریبه و دوست رو از بین میبرن! اینجوریه که مشتری هروقت قهوه خواست میدونه کجا بره!
پس با مخاطبتون دوست باشید و با صمیمیت باهاشون ارتباط برقرار کنید. همه ما بیشترین حساسیت رو به اسم خودمون داریم؛ پس وقتی دارید دایرکت و کامنت جواب بدید میتونید اسم مخاطب/بیمار رو صدا بزنید. از روی آیدی اکثر افراد میشه اسمشون رو فهمید.
توی پیج پزشکی ویس (پیام صوتی) بدیم یا نه؟
مطمئنا جواب دادن دایرکت با وُیس بهترین گزینه هست اما بهتره اولین پیام شما به صورت ویس نباشه؛ اولین ارتباط رو به صورت متنی برقرار کنید و در ادامه از ویس استفاده کنید.
پیام آماده بدیم یا نه؟
خیلی از افراد/بیمارها، پیام آماده رو توهین به شخصیتشون میدونن! پس تا جایی که میشه از پیام آماده استفاده نکنید؛ اینجوری حس بهتری به مخاطب دست میده و طرفدار پروپا قرص شما و پیجتون میشه؛ درسته سخته ولی ارزشش رو داره، یه مخاطب پروپاقرص هم یه مخاطبه!
اگر واقعا فرصت جوابگویی دایرکت و کامنتها رو ندارید بهتره یه ادمین متخصص برای این کار اختصاص بدید ولی اگه خواستید ناچارا پیام آماده بفرستید حتما موارد زیر رو توی پیام رعایت کنید:
- از طرف ادمین پیج پیام رو بفرستید که به مخاطب برنخوره!
- حتما راههای ارتباطی با مطب رو توی پیام قید کنید.
- مثال:
سلام دوست عزیز، من ادمین پیج هستم؛ برای اینکه بتونیم کمکتون کنیم بهتره توسط خانم/آقای دکتر ویزیت (آنلاین/حضوری) بشید.
راههای ارتباط با ما: آدرس سایت، شماره مطب، شماره واتساپ منشی جهت نوبت گرفتن و…
با هرکسی مثل خودش برخورد کنید!
به طور مثال اگه میبینید مخاطب شما خیلی از ایموجی استفاده میکنه، شما هم تقریبا همین کار رو بکنید و یا بالعکس.
با مخاطب وارد مکالمه بشید.
اگه مثلا مخاطب شما پرسیده هزینه لابیاپلاستی چقدره، ننویسید: ((5میلیون تومان))
بنویسید: ((سلام دوست عزیز، هزینه لابیاپلاستی در مرکز ما 5ت هست، البته قابل شما رو نداره)).
قیمت دادن ممنوع!
در اصول بازاریابی پزشکی گفته میشه تا وقتی خود مخاطب درمورد قیمت نپرسیده، به هیچ وجه شما پیش قدم نشید.
قیمت رو اینجوری بنویسید.
برای خدمات پزشکی قیمتها رو به سادهترین شکل ممکن بیان کنید؛ وقتی یک قیمت با جزییات بیشتری بیان میشه، مخاطب حس گرانی بهش دست میده؛ مثلا به جای 5.000.000 تومان بنویسید 5ت.
بهترین زمان جوابگویی کامنت در یک پیچ پزشکی چه موقعی است؟
بهتره توی دو مرحله کامنتها جواب داده بشه:
- یکبار تا نیم ساعت بعد از انتشار پست
- یکبار بعد از 24 ساعت پس از انتشار پست
هنگام جواب دادن کامنتها، 3تا از بهترین کامنتها رو پین کنید.
نکته: چه توی دایرکت چه توی کامنت، حتی اگه کسی ایموجی فرستاده فقط، شما با تکست جوابشون رو بدید.
لحن بیان در ویس چطوری باشه؟
در بعضی از مواقع بلندی صدای خودتون رو کم کنید و با حالت نجوا با مخاطب حرف بزنید؛ مخصوصا وقتی میخوایید نکته باارزشی به مخاطب بگید.
باید خیلی سرحال به نظر برسید تا حس خوبی توی مخاطب ایجاد بشه.
لحت خودتون رو تا جای ممکن با لحن مخاطب همسان کنید.
به صداتون فراز و فرود بدید تا از یکنواختی دربیاد و مخاطب حوصله کنه گوش کنه.
درمورد همکارهاتون حرف نزنید.
اگر بیماری شروع به بدگویی از رقیب و همکار شما (سایر پزشکان) کرد به هیچ وجه تایید نکنید و پشت سر همکارتون بدگویی نکنید (حتی اگر واقعا کار بدی انجام داده)؛ بدگویی از دیگران پدیدهای به نام ((انتقال خودجوش افکار)) رو ایجاد میکنه.
عملکرد مغز به گونهایه که حرفها و نکات منفی رو به گوینده اون (یعنی شما) نسبت میده!
چگونه کامنتهای پیچ پزشکی رو دو برابر کنید؟
وقتی دارید جواب کامنتها رو میدیدبا توجه به محتوی و موضوع پستتون، از مخاطب یه سوال بپرسید.
اینجوری مخاطب مجبور میشه در جواب کامنت شما یه کامنت دیگه بذاره!
با کامنتهای منفی و مخالف بیماران چه کنیم؟
در جواب اینجور کامنتها با افراد همدلی کنید و به هیچ عنوان بحث جدی نکنید؛ بذارید از پیج شما حس خوبی بگیرن.
همچنین جوری کامنتها رو جواب بدید که حس مالکیت رو توی مخاطب زنده کنید؛ جوری که مخاطب حس کنه این پیج برای اوست. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین وبسایت ما در وبسایت جهش در تماس باشید .