طراحی سایت داروخانه با قابلیت جستجوی فوق سریع
شاید تا چند سال گذشته وقتی صحبت از طراحی سایت داروخانه میشد بسیار بیمعنی به نظر میرسید اما امروزه نقش مهمی در سلامت بیماران دارد! حال اینکه یک سایت چطور میتواند روی سلامتی بیماران تاثیرگذار باشد نیاز به نگاه تخصصی دارد.
رضایت مشتریان از خرید آنلاین دارو
ما از مهمترین مزایای طراحی سایت داروخانه شروع میکنیم. داروهایی که شاید در برخی از شهرستانها حتی نامش هم برای مسئول داروخانه عجیب و ناشناس باشد در داروخانههای کلانشهر وجود دارد. این وسط تنها راه ارتباطی سریع برای رسیدن به دارو فضایی است که بتوانید دارو را سفارش دهید. طراحی سایت داروخانه دقیقاً همینجا معنا پیدا میکند. در واقع سایت داروخانه سبب شده تا بیماران دیگر نیاز به صرف زمان زیاد برای رفتن به داروخانه های مختلف نداشته باشند. داروهایی که به سختی پیدا میشوند به راحتی با یک جستجوی ساده فراهم خواهند شد.
طراحی سایت داروخانه با پایگاه داده همواره در دسترس، همراه است. دیتابیس بسیار قوی که هر لحظه آمار داروها در آن بهروزرسانی میشود. این روند جستجو را برای مشتریان آسانتر میکند. بررسیها اینطور نشان داده است که رضایت مشتریان به خصوص افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و یا در اطراف شهر و شهرستانها و همینطور روستاها زندگی میکنند، 51 درصد بیشتر از سالهای گذشته است. دیگر برای یافتن یک دارو نیازی به هزینه هنگفت و گشتوگذار در منطقه ناصرخسروی تهران و خرید داروهای نه چندان معتبر نخواهد بود.
آپشنهای مهم در طراحی سایت داروخانه
داروها اسامی عجیب و غریبی دارند، بنابراین در طراحی سایت داروخانه مهمترین نکته طبقهبندی درست دارو است. فرض بر این است که شخص مورد نظر از سواد پزشکی یا برنامهنویسی بالایی برای جستجوی دارو برخوردار نیست بنابراین نیاز است داروها به صورت کاملاً طبقهبندی شده و بر اساس استاندارد مشخصی در دستههای درست در سایت قرار بگیرند. در واقع شخصی که وارد سایت میشود در ابتدا میخواهد در مورد داروی مورد نظر اطمینان یابد پس نباید او را گیج کرد. این موضوع نیاز به سطح UX بالا در طراحی سایت داروخانه خواهد داشت. لایههای کدنویسی میبایست به صورتی باشند که کاربران به راحتی بتوانند به دسته دارویی مورد نظر دسترسی داشته باشند.
توضیحات مربوط به دارو میبایست به شکل مختصر و به زبانی ساده به کاربر اعلام شود. کاربران پزشک نیستند و قرار نیست اصطلاحات عجیب پزشکی را بدانند. وجود تصویر نیز سبب میشود تا از خرید دارو اطمینان یابند. بنابراین UI و یا رابط کاربری بسیار مهم است. تصاویر میبایست بزرگنمایی شوند. نیاز است که خلاصه کاربرد هر دارو به صورت پیش نمایش به کاربر اعلام شود. بنابراین این مورد بسیار پر اهمیت است.
ریسپانسیو بودن سایت فراموش نشود!
البته ریسپانسیو بودن میبایست برای همه سایتها رعایت شود اما در خصوص طراحی سایت داروخانه این موضوع بسیار مهم است. طراحی سایت داروخانه ریسپانسیو به این معنی است که سایت در پلتفرمهای مختلف اعم از گوشی، تبلت و کامپیوتر به صورت مرتب و با نظم ارائه شود. آمارها نشان میدهد که کاربران بیشترین جستجو را با تلفن همراه خود انجام میدهند بنابراین این موضوع بسیار پراهمیت است. کاربران به سایتی که تصاویر و نوشتههای نامنظم و بههمریخته دارد هرگز اعتماد نمیکند.
پوشش گسترده بازار و افزایش رقابتپذیری
این روزها که طراحی سایت داروخانه بسیار گسترده شده است و به نوعی هر داروخانه ای برای خود یک سایت دارد میبایست به افزایش رقابتپذیری دقت کرد. بسیار مهم است که سایت مورد نظر بهروز باشد. استفاده از ترفندهای موشن گرافیک سبب میشود تا سایت حالت پویا نمایی داشته باشد و به اصطلاح زنده و اکتیو به نظر برسد. از سوی دیگر طراحی اصولی UX سایت داروخانه سبب میشود تا سایت ناوبری آسانتری داشته باشد. حال یعنی چه؟ کاربران همیشه به دنبال راههای آسان هستند. بنابراین یافتن دارو در سایت نباید برای کاربران مانند حل کردن یک معما به نظر برسد. سایت باید به شکلی باشد که انگار میزی با داروهای دستهبندی شده روبروی کاربر است و کاربر با یک جستجو چشمی ساده به آنچه مدنظر دارد برسد.
چند ثانیه اول حضور کاربر برای سایت سرنوشت ساز است!
طراحی سایت داروخانه باید به شکلی باشد که کاربران به محض ورود به سایت، درک درستی از کاربری داشته باشند. این یعنی کیفیت بالا در اجرای درست المانهای مختلف سایت. اینکه یک سایت دارو روبروی کاربر باز شود و از تبلیغات بیمعنی استفاده شود و یا تصاویر غیر مرتبط استفاده شود اصلاً ایده خوبی نیست. آمارها نشان میدهد که کاربران تنها در 5 ثانیه اول تصمیم میگیرند که در سایت مورد نظر بمانند و به جستجو بپردازند و یا سایت را ترک کنند. 5 ثانیه طلایی سایت را جدی بگیرید.
طراحی سایت داروخانه حرفهای
یکی از ویژگیهای جالب در طراحی سایت داروخانه حرفهای این است که کاربر به محض ورود به سایت با تصاویر با کیفیت و بزرگ و البته مرتبط با سایت روبرو شود. نوار ناوبری سایت میبایست بزرگ و واضح باشد. بهترین انتخاب پس زمینه سفید برای سایت داروخانه است. این ترکیب به کاربران اجازه میدهد که به محض ورود بدانند که چطور میبایست به محصول مورد نظر دست یابند. پنل جستجوی دارو میبایست کاملاً دقیقا و واضح و البته در ابتدای سایت قرار بگیرد یعنی دقیقاً جلوی چشم کاربران! سیستم حدس یا پیشنهاد پنل جستجو بسیار مهم است. انتظار اینکه یک کاربر اسم کامل یک داروی خارجی را درست بنویسد واقعا به دور از لطف است.
روانشناسی رنگها در طراحی سایت داروخانه تاثیرگذار هستند. به هر حال رنگهای سفید، آبی روشن و همینطور یاسی با دنیای پزشکی رابطه مستقیمی دارد و به نوعی آرامش بخش است. ورود به سایت داروخانه ای که به رنگ قرمز طراحی شده است تپش قلب بیمار را بیشتر میکند. رنگها نباید در طراحی سایت داروخانه به شکل تصادفی انتخاب شوند. اگر به سایتهای داروخانه های کانادا توجه کنید از نوار ناوبری ثابت استفاده کرده است. به این معنی که وقتی صفحه به پایین اسکرول می شود باز هم قابل مشاهده است.
از رقیبان خود سبقت بگیرید!
تا به اینجا مشخص شد که سایت باید از نظر نوع چیدمان دارو، نوع جستجو و همینطور محل قرار گیری المانهای مختلف به چه شکل باشد. اما ترفندهایی نیز وجود دارد که سبب میشود طراحی سایت داروخانه حرفهایتری صورت بگیرد و به نوعی سایت داروخانه مورد نظر به نسبت سایر سایتها محبوبتر باشد. اولین گزینه سرعت بالا در نمایش جستجو است. کاربران دوست دارند با وارد کردن سه حروف اول دارو، داروهای مختلف با تصویر به صورت لیست به آنها نشان داده شود. هرچه این روند سریعتر صورت بگیرد کاربران راضیتر هستند. مدت زمان جستجو در پایگاه داده نباید کاربر را خسته کند. هرچه سایت داروخانه فیلتربندی بهتری داشته باشد در نهایت از دید مصرفکننده حرفهایتر به نظر میرسد.
صفحه محصول بسیار مهم است. به هر حال هر دارو میبایست صفحه مخصوص به خود داشته باشد به طوری که موارد منع مصرف، عوارض جانبی، تصاویر مختلف و … در صفحه مورد نظر قرار بگیرد.
برای دریافت مشاره رایگان درمورد طراحی سایت برای داروخانه شما، شماره تلفن خود را کادر زیر وارد کنید:
کاربران از داروخانههای بی نام و نشان خرید نمیکنند!
هرچقدر هم که دستهبندی درستی برای سایت داروخانه خود در نظر بگیرید و یا شرایط را به شکلی پیش ببرید که همه داروها در دسترس باشند، باز هم کاربران علاقه به دانستن اطلاعات تماس با داروخانه دارند. نیاز است که بخشی از سایت مربوط به اطلاعات تماس اعم از شماره تماس و ایمیل و ساعات کاری و حتی آدرس داروخانه باشد. سایت داروخانه شما میبایست دارای بخش نظر کاربر باشد. کسانی که قصد خرید محصولات مربوط به پوست و زیبایی دارند میتوانند از بخش نظرات کاربران به نتایج جالبی برسند. آمارها نشان میدهند بیش از 70 درصد از بانوان علاقه زیادی به مطالعه نظر کاربران دارند.
امنیت درگاه پرداخت در طراحی سایت داروخانه
سئو و بهینهسازی در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. به هر حال سایت مورد نظر میبایست از نظر خزندههای گوگل رتبه خوبی داشته باشد و این موضوع یک بحث جداگانه است. اما آنچه که بسیار مهم است اینکه به طور کلی امنیت درگاه پرداخت در سایت داروخانه بسیار مهم است. کاربران پس از انتخاب محصولات مورد نظر وارد صفحه پرداخت میشوند و الگوریتمهای امنیتی در این بخش نقش بسیار مهمی دارند. دقت کنید که درگاههای غیر امن هرگز مورد تایید کاربران نخواهند بود.
برای اطلاعات بیشتر درمورد سئو سایت پزشکی، اینجا کلیک کنید.
دو نکته طلایی مهم در طراحی سایت داروخانه
زیبایی در طراحی سایت داروخانه چندان مهم نیست! نظم و رعایت اصول رنگها، قرارگیری درست داروها در صفحه مخصوص و راحتی در جستجو و خرید از مهمترین نیازهای کاربران محسوب میشود. اجرای سطح گرافیک بالا در سایت داروخانهای تنها مربوط به تصاویر داروها خواهد بود و نیاز به استفاده افراطی از المانهای گرافیکی نیست. کاربرانی که وارد سایت داروخانه میشوند معمولاً نگرانی خاصی دارند و وجود یک فضای آرامبخش و ایمن بهترین گزینه برایشان خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر درمورد طراحی سایت داروخانه، این مقاله را بخوانید: Best Pharmacy Website Designs: Reasons To Build Online Pharmacy
روی هر سایت برای طراحی چند نفر از تیم شما کار میکنن؟
شاید باورتون نشه ولی توی تیم ما برای طراحی یک سایت، 9 نفر فعالیت داریم:
1. مدیر پروژه
2. تحلیلگر نیازمندیها
3. مهندس تضمین کیفیت
4. طراح رابط و تجربه کاربری
5. متخصص سئو
6. توسعهدهنده وب
7. متخصص تولیدمحتوی
8. پشتیبان
9. طراح گرافیک
بسیار عالی بود.
ممنونم از مطالب خوبتون
ارداتمندیم
شما لایق بهترینها هستید
интернет по адресу [url=https://domashnij-internet-v-moskve.ru/]https://domashnij-internet-v-moskve.ru/[/url].