آموزش تولید محتوی ویدیویی برای پیج های پزشکی
جالب است بدانید که بیش از 63% از کسب و کارهای موجود در دنیا از ویدیومارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی به عنوان محتوای اصلی تبلیغات و معرفی خود استفاده کردهاند.
در فضای دیجیتال مارکتینگ پزشکی نیز، یکی از ارکان مهم موفقیت، تولید محتوی ویدیویی اصولی و حرفه ای است. پیج اینستاگرامی پزشکان و وبسایت آنها نیاز به ویدیوهایی دارد که مخاطب را درگیر کند؛ در این مقاله قصد داریم چند نکته از اصول تولید محتوی ویدیویی را به شما عزیزان بگوییم.
مدت زمان ویدیویی که پزشکان میگیرند چقدر باید باشد؟
زیر 1 دقیقه
بهتر است ویدیوهایی که پزشک در آن مطلبی را توضیح میدهد زیر 1دقیقه باشد؛ چون مخاطب در دنیای امروزی دنبال کسب بیشترین و جذابترین دادهها در کمترین زمان است.
از کجا بهترین موضوع را برای ویدیو انتخاب کنیم؟
از دو طریق:
- کمک گرفتن از گوگل
- سوالات و دغدغه های شایع بیماران
اول از همه یه موضوع کلی رو انتخاب کنید؛ مثلا اگر چشم پزشک هستید کاتاراکت (آب مروارید)، حالا برید توی گوگل و اون موضوع را سرچ کنید.
بعدش بیایید پایین صفحه جستوجو و ((جستوجوهای مرتبط)) را بررسی کنید؛ این موارد، موضوعاتی هستند که در حیطه موضوع انتخابی شما، بیشترین سرچ رو توی گوگل داشتن!
نحوه قرار گرفتن پزشک در کادر
در نقطه طلایی تصویر؛ به صورت ذهنی، عرض و طول کادر ویدیو را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید؛ بهتر است شما روی خط خارجی قرار بگیرید.
صدای ویدیو
با بهترین کیفیت و ولوم
برای ضبط ویدیو بهتر است از میکروفون (یا هندزفری) استفاده کرد؛ مدلهای مختلفی در بازار وجود دارد:
ابتدا و انتهای ویدیو چگونه باشد؟
ابتدا: سلام، من دکتر فلان هستم متخصص فلان
خنده فراموش نشه!
انتها: طرح سوال کال تو اکشن
در انتهای ویدیو با توجه به موضوع ویدیو یک سوال از مخاطب بپرسید تا مخاطب رو ترغیب به تعامل کنه (کامنت بذاره).
بهتره جواب این سوال، یک کلمهای و یا عدد باشه.
بیشتر به علائم بیماریها بپردازید تا درمان آنها!
تحلیلهای اینستاگرامی نشون داده که علائم یک بیماری برای مردم خیلی جذابتره تا درمان آن؛ علاوه بر این، درمان یک بیماری خیلی پیچیده است و نمیشه یه نسخه برای همه پیچید.
ویدیو معرفی امکانات و تجهیزات مطب یا کلینیک
نمایش امکانات، تکنیکها و فرآیندهای درمان در مطب و همچنین توضیح و معرفی و کاربرد دستگاههای موجود به مخاطب تخصص و تبحر شما رو توی رشته خودتون نشون میده.
سایر ویدیوها
علاوه بر ویدیوهایی که مستقیما به توضیح یک موضوع میپردازید، این گونه ویدیوها هم برای یک پیج اینستاگرامی نیاز هست:
.1ویدیو گفتوگو با بیماران و اشتراک رضایتمندی آنها
.2نمایش تصاویر و ویدیوهای قبل و بعد (در صورت وجود)
.3تصاویر و ویدیوهایی از پشت صحنه کار خود
.4نمایش روند جراحی و درمان یک بیماری
لوکیشن فیلمبرداری
مهم نیست!
مخاطب نیاز به تنوع داره؛ توی مطب، توی طبیعت، توی ماشین یا هرجای دیگهای میتونید اقدام به ویدیو گرفتن کنید.
نور و کیفیت بصری ویدیو چگونه باشد؟
برای گرفتن ویدیو، گوشی همراه بهترین گزینه هست.
میتوانید از نور طبیعی استفاده کنید یا برای بهترشدن هرچه بیشتر ویدیو، یکی از موارد زیر را تهیه کنید:
- رینگلایت
- پرده سبز و سافت باکس
اگه دوست دارید پشت زمینه شما در تدوین ویدیو حذف بشه و با یه تصویر یا ویدیوی دیگه جایگزین بشه، میتونید این موارد رو تهیه کنید.
هزینه یک پک استودیو کروماکی خانگی حدود 4میلیون تومان هست (تیر1401).