آناتومی یک وبسایت پزشکی موثر
ما خیلی ساده توصیه میکنیم که هر حرفه پزشکی به یک وبسایت نیاز دارد. امروز چالشی که متخصصان مراقبتهای بهداشتی با آن رو به رو هستند، راه اندازی وبسایتی است که در حقیقت به حد سودآوری کمک کند. اکثر حرفهها همچنان از یک سایت بروشورمانند که صرفا حاوی اطلاعات اندک آموزشی است استفاده میکنند. این شیوه حتی برای اینکه بخواهید حرفه پزشکی شما به صورت آنلاین مطرح باشد، دیگر کافی نیست، چه برسد به اینکه بیماران را با موفقیت از طریق اینترنت جذب کنید!
در یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه اطلاعات سلامت، مشخص شد که بیماران در صورت داشتن حق انتخاب، احتمال اینکه یک پزشک متخصص را به صورت آنلاین انتخاب کنند بیشتر است. وبسایت شما یک مولفه مهم در برند شدن شماست. وبسایت شما باید مرکز اصلی اقدامات بازاریابی شما باشد.
زمانی که نوبت به ایجاد و حفظ یک وبسایت حرفهای میرسد که بیماران قصد بازدید و استفاده از آن را دارند، به شما کمک میکند تا ابتدا متوجه شوید که به دنبال چه چیزی هستند. بیماران به دنبال یک وبسایت مدرن آموزنده، حاوی اطلاعات زیر هستند:
1. عکس از بخشهای مختلف مطب یا کلینیک (لابی، اتاق معاینه، اتاق جراجی و…)
2. عکس و ویدیو از دستگاههای موجود (معرفی دستگاه، کاربرد و…)
3. محل و ساعات کار
4. اطلاعات تماس
5. اطلاعات درمانی (وبلاگ آموزشی)
6. لیست بیمههای طرف قرارداد
7. نظرات بیماران (به صورت متن، اسکرین شات، ویدیو، صوت و…)
8. امکان ثبت ویزیت آنلاین
9. افتخارات (CERTIFICATION)، مدارک و… پزشک
10. درباره پزشک (بیوگرافی خلاصه به زبان ساده و صمیمی؛ زندگی شخصی پزشک هم تا حدی بیان شود)
11. فیلد عضویت در خبرنامه (ایمیل یا پیامک)
12. دکمه مشاوره رایگان واتساپ (در مورد خدمات جراحی و… که نیاز به توضیح بیشتری به بیمار داریم)
13. لینک به مطبوعات و وبسایتهای معتبر
14. دکمه شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، آپارت و یوتیوب و…)
15. معرفی کارکنان مطب یا کلینیک (از منشی گرفته تا پزشکهای مجموعه)؛ این کار برای آن است که بیمار از قبل با کارکنان و محیط مطب آشنا باشد تا تمایل بیشتری برای مراجعه به مطب داشته باشد.
چند نکته برای طراحی وبسایت پزشکی:
1. گوشه بالا سمت چپ بهترین مکان برای دیده شدن است؛ بنابراین مهمترین دکمه سایت خود را در این مکان بگذارید؛ مثلا دکمه واتساپ یا تماس
2. از رنگ سبز برای تحریک به اقدام استفاده کنید؛ مثلا دکمه ثبت نظر را به رنگ سبز قرار دهید.
3. برای هرکدام از خدمات خود یک صفحه مجزا در وبسایت خود داشته باشید.
4. مقالاتی با عنوان تعرفه خدمات در وبسایت خود منتشر کنید؛ قرار نیست قیمت مشخصی در آن درج کنید، فقط توضیح دهید که مثلا تعرفه جراحی لابیاپلاستی به چه عواملی بستگی دارد؛ چون خیلی از بیمارها در گوگل به دنبال تعرفه خدمات میگردند؛ پس اگر وبسایت شما مقالاتی با عنوان تعرفه داشته باشد احتمال دیده شدن آن زیاد است.
5. در انتهای مقالات خود، پس از توضیحات کامل بیماری بنویسید: برای درمان بیماری فلان (مثلا واژینیسموس) به بهترین متخصص زنان تهران (شهری که مطب شما در آن قرار دارد) مراجعه کنید.
برفرض مثال خیلی از بیماران در گوگل سرچ میکنند: بهترین متخصص زنان تهران
6. از جملات و پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید.
7. فهرست مطالب هر مقاله را در ابتدای مقاله بگذارید تا مخاطب بداند قرار است چه چیزهایی را مطالعه کند. فهرست را به بخشهاي مختلف مقاله لينك دهيد.
8. در انتهاي مقاله از مخاطب بخواهيد كه سوالات خود را بژرسد يا نظرش را بيان كند.
9. دسترسي كاربران را به بخشهاي مختلف وبسايت آسان كنيد؛ براي اين كار از افراد مختلفي بخواهيد كه با وبسايت شما كار كنند و رفتار آنها را مد نظر قرار دهيد كه متوجه راحتي يا دشواري كار كردن با سايت خود شويد.
10. ترجيحا از اشكال با گوشه گرد و انحنا دار استفاده كنيد؛ اشكال گوشه تيز حس بدي به مخاطب ميدهد.
11. بهتره عنوان وبسايت شما از تركيب زير به ترتیب پيروی کند:
اسم پزشک + عنوان تخصص + اسم شهر و یا محله
12. سعی کنید در مقالات خود از تصاویر اختصاصی استفاده کنید؛ هرچقدر تصاویر مقالات شما اختصاصا مربوط به خود شما باشد (یعنی کپی نباشد)، گوگل به وبسایت شما رتبه بهتری میدهد.
13. به هیج وجه مقالات کپی در وبسایت خود قرار ندهید.
14. از اخبار پزشکی مرتبط با تخصص خود استفاده کنید؛ مردم عاشق خبرهای دست اول هستند.
15. انتهای مقالات خود، به صورت پرسش و پاسخ، مقاله خود را جمعبندی و مرور کنید.
16. اگر مقالهای را از وبسایتهای انگلیسی زبان یا سایر زبانها ترجمه کردید و قصد داشتید آن را در وبسایت خود قرار دهید حتما با زبان خود آن را مجددا نوشته و ویرایش کنید؛ چون از نظر گوگل، متن ترجمه هم نوعی کپیبرداری محسوب میشود.
17. لحن بیان ثابت در همه مقالات خود داشته باشید.
18. میتوانيد فايل صوتي مقالات خود را در ابتدای مقاله قرار دهید تا افرادی که علاقهای به مطالعه متن ندارند نیز از وبسايت شما بهره ببرند. (اين كار دشواری است اما یک وجه تمایز بین وبسایت شما و همکارتان محسوب میشود).
19. حتما درمورد سوالات شایعی که بیماران در مطب از شما سوال میکنند، مقاله در وبسایت خود منتشر کنید.
20. بیستمین مورد را شما بگویید …. برای دریافت اطلاعات جامع و دقیق تر کافیست با مشاورین ما در تیم جهش در تماس باشید .
:برای درخواست طراحی یک وبسایت پزشکی حرفهای همین الان اقدام کنید
[…] پیشنهاد: چند نکته در مورد آناتومی سایت پزشکی […]